| 
								
								 
								 
								Любвеословието на икуменистите =
 = извращение на самите понятия за любов,
 за добро и зло - в самия техен корен
 (ПРОДЪЛЖЕНИЕ 
								от предишната стр.)
 
 
 Живи примери за подобни „богослови” от 
								последните времена и за тяхната дейност по 
								разрушаване на Църквата и погибел на лековерните 
								които ги слушат, може да се дадат огромно 
								множество. Но това би заело не една 
								книга а множество томове, което е възможно но не 
								е нужно. Ето защо посочените два примера А и Б 
								са напълно достатъчни.
 Същественото е да се знае за 
								дейността на тези слуги на сатаната:
 Лично и чрез своите слуги-любвеослови - сатаната 
								уродливо убеждава множеството че:
 - Любов било не това което казва Бог Който е 
								Любов (1.Иоан.4:16), като предава на 
								проклятие=анатема туй що носи смърт на човека 
								(Бит.2:16-17, Бит.3:17)
 - а тъкмо напротив - любов било сатанинското 
								любвеословие - което тласка човека да вкуси тази 
								смърт! (Бит.3:4-5)
 Така врагът на Бога и убиецът на човешкия род 
								има точно обратните цели на тези които има Бог:
 а) да привлече онзи който още не се е докоснал 
								до отровата на проклетото –
 да послуша него, сатаната
 да го съблазни да вкуси отровата и да си навлече 
								погибел и страдания във времето и вечността - и
 б) да утвърди онзи който вече е вкусил и 
								пребивава в проклетото от Бога – че уж 
								Бог го лъже (Бит.3:4-5) а самият той уж е 
								прав и уж НЕ пребивава в никаква 
								отрова=смърт. Като го утвърждава по този 
								начин в неговата фалшива лична „правота” – 
								сатаната му препятства да излезе от отровата = 
								от проклетото от Бога = от анатемата = от 
								погибелта, в която пребивава – и по този начин 
								го утвърждава на веки в погибел!
 
 Господ Иисус Христос Се е разпнал от любов към 
								нас човеците, и пак от любов към нас постоянно 
								изобличава лицемерието, а лицемерите 
								любвеословят че те имали били любов, а Господ 
								Иисус Христос нямал бил любов – защото 
								изобличава тия слуги на лукавия ги нарича „вълци 
								в овчи кожи” (Мат.7:15).
 
 Ето защо – не трябва да слушаме 
								нито сатаната, нито онези които го слушат, или 
								повтарят и сеят богохулствата му – пък ако ще да 
								се наричат „богослови” или да са облечени като 
								свещеници или епископи или даже патриарси!
 
 За нашите времена, които днес са по-близки до 
								края на човешката история, отколкото са били 
								вчера и за това че човеците няма да ги е грижа 
								за крайните извращения на спасителната 
								Православна вяра, Дух Светий чрез св.Апостол 
								Павел предвъзвестява:
 - Ще дойде време когато здравото учение 
								няма да го приемат, а по своите похоти ще си 
								избират учители които да им ласкаят слуха – 
								от Истината ще отвърнат слуха си и 
								към басни ще се обърнат (Тим.4:3-4)
 
 Тези „учители които ласкаят слуха” са 
								сатанинските пратеници към човеците, които с 
								лукав и съблазнителен език, с външен вид на 
								учители, се стремят да обърнат всичко наопаки - 
								да извратят Божието и да утвърдят сатанинското:
 
 а) Божията любов и грижа за човека, когато Сам 
								Бог или чрез Своите избранници предава на 
								анатема отровата, която Сам Той без друго е 
								проклел, за да не се докосват до нея човеците и 
								да не погинат – това сатаната го представя като 
								ЗЛО. Той клевети Бога и Го хули,
								клевети и Неговите 
								избранници които възвестяват Истината за 
								спасение – като казва: „Вижте ги тия колко са 
								ЗЛИ – те проклинат! А не трябва да се 
								проклина!”  Сатаната, лично и чрез своите слуги 
								- богохулници и вълци облечени в овча кожа - 
								направо отхвърля Божията грижа за човека 
								и казва на човеците: ЯЖТЕ отровата ми!
 б) А пък своята сатанинска съблазън и своите 
								сатанински избранници – сатаната възхвалява и ги 
								представя като ДОБРО. Той казва лицемерно и 
								лукаво: „Ама Бог е любов! Трябва да обичаме 
								всекиго и всичко” (разбирай: да обичаме не само 
								Бога но и сатаната – не само Божието но и 
								сатанинското) – така той ласкае слуха на 
								човеците (както и Апостолът е предупредил) и 
								наивните човеци се измамват и от Истината 
								отвъръщат слуха си и към басни се 
								обръщат (Тим.4:3-4): Започват именно така да 
								вярват че „любов е да обичаш също и сатаната 
								също и сатанинското = отровата” – и така се 
								отравят и погиват.
 
 Ясно е че – не трябва да слушаме - 
								нито човекоубиеца, нито слугите му!
 
 Такова послушание към сатаната или към 
								тези които слушат него - не спасява, а напротив 
								- води към погибел. Затова Бог казва: „За 
								дето послуша (когато ти казах да не 
								слушаш съблазънта) проклета да е 
								земята под теб!” (Бит.3:17)
 
 Не всяко послушание е спасително, а
 има спасително послушание, има и
								гибелно послушание
 Истината е тази:
 - Всички беди, от които страда човек, 
								идват от самия него. Човек сам 
								си прави ада. Как?
 - Бедите му идват от това, че той се 
								съблазнява и слуша човекоубиеца сатана 
								или неговите слуги – от това човекът и пада 
								и страда. После, паднал, човек (пак под влияние 
								на сатаната или неговите слуги) търси пътища 
								да оправдае своето падение - 
								вместо да се покае и чрез това да излезе 
								от проклетото – и да се наслаждава на даруваните 
								му от Бога живот и здраве във времето и 
								блаженство във вечността.
 
 Ето защо – не всекиго трябва да 
								слушаме, защото ако се съблазним като Адам и 
								извършим гибелно послушание после 
								няма да може да се оправдаем с „послушание”, 
								както Адам се е опитал и не е успял (Бит.3:12) – 
								а
 - ВСЕКИ път щом се каже думата „послушание” – 
								трябва заради нашето спасение заедно с нея 
								веднага да си поставяме също и въпроса:
 Послушание добре – НО! – към КОГО?
 
 А след това трябва с молитва към Бога и с 
								духовно разсъждение да избираме и 
								преценяваме КОГО да слушаме, а от кого да 
								се отвръщаме. Според Светите отци Висшата 
								Християнска добродетел това е духовното 
								разсъждение.
 Ето показателен пример за духовно 
								разсъждение – в него е спасението:
 - Един прост Иерусалимски монах в наши дни 
								премъдро казва на отстъпващия от Бога епископ:
								Ако ти би слушал Бога – и аз теб бих те 
								слушал теб!
 Просто и ясно. Няма сложност, няма двуличие, 
								няма лицемерие.
 
 Така и ние – щом искаме да се спасим – трябва 
								просто и ясно:
 - Този който слуша Бога – само него да слушаме – 
								и това е
 спасително послушание
 - а онзи който не слуша Бога – от него да се 
								отвръщаме – защото това е
 гибелно послушание (Бит.3:17)
 
 А ако видим че някой лукавства, ако видим че 
								той:
 отхвърля спасителното послушание към 
								Бога и Божите закони и заповеди отхвърля 
								спасителното НЕпослушание към дявола и 
								неговите козни и слуги
 - ако видим че това духовно разсъждение 
								той го нарича „крайност” или „фанатизъм” и 
								вместо него търси „средно положение между 
								Бога и дявола”, търси средно положение между 
								а) туй що Дух Свети е говорил чрез Пророците и 
								Светиите и б) онуй що духът нечестив е говорил 
								чрез еретиците в техните ереси, тогава ясно че 
								ВСЕКИ такъв „богослов” лицензиран - е лицемер и 
								сатанински слуга, па ако ще да носи дрехи на 
								свещеник, на епископ или дори на патриарх! – 
								баща му дявола и баща на лъжата (Иоан.8:44) знае 
								добре в какви дрехи да го нагласи и с какво да 
								го напарфюмира.
 
 Нима Светиите които от послушание към Бога и 
								НЕпослушание към дявола са отишли даже на 
								мъченическа смърт, са „крайни” или „фанатици” – 
								защото НЕ СА послушали също и своите 
								мъчители? И когато мъчителите са се сломявали 
								от тяхната твърдост и са казвали: 
								„Абе ти си вярвай както си вярваш в твоя 
								Христос, ама принеси жертва също и на нашите 
								богове – хвърли поне няколко зрънца тамян също и 
								на нашия жертвеник. Или – поне се престори че 
								хвърляш!” А светите Мъченици са отговаряли 
								твърдо: - АНАТЕМА на вашите лъжливи богове! 
								Един е истинния Бог и ние само на Него 
								се кланяме и принасяме жертви! (безчислени 
								такива примери в Жития на Светиите)
 - Нима за тази твърдост на Светите Мъченици е 
								допустимо да ги наречем „крайни” или „фанатици”? 
								Каква дръзка хула към Дух Светий – 
								та нали Той ги е укрепвал на този подвиг на 
								мъченичеството!
 Та нали Сам Бог именно тези Светии ни 
								е дал за пример за подражание – от тях да се 
								учим, а не някакво „средно положение”? 
								Следователно: онзи лицемер двуличник лицензиран 
								„богослов” нарича също и Самого Бога „краен” и 
								„фататик” или „Учител на фанатици” - и с тези 
								хули против Бога си докарва погибел.
 Естествено, че такъв хулител и душегубец 
								не трябва да го слушаме! Далеч от 
								такива!
 Истински фанатици са именно те – защото 
								твърдоглаво слушат сатаната и неговите слуги – и 
								с това гибелно послушание си 
								докарват погибел (Бит.3:17)
 
 Свети Апостол Павел предупреждава да бъдем 
								особено внимателни за лъжеучителите и да не се 
								заблуждаваме от техния външен вид – защото те 
								няма да дойдат при нас, облечени като сатанисти, 
								каквито са в действителност! Сатаната не е 
								толкова глупав, за да не знае какъв външен вид 
								да придаде на своите слуги, за да съблазни чрез 
								тях тези от вярващите хора, които искат да се 
								спасят и които се стремят да избягват явния 
								открития сатанизъм. Разбира се че при тях 
								сатаната ще изпрати своите слуги, облечени като 
								Православни Свещеници – за да може вярващите 
								по-лесно да се заблудят и да ги приемат за 
								Истински Свещеници – и така душегубното дело да 
								има по-голям успех.
 
 Св.Ап.Павел казва за тези лукави работници и за 
								тяхната маскировка и измамен външен вид: ”Такива 
								са лъжеапостолите – лукави работници, които 
								приемат вид на Апостоли Христови. И не е за 
								чудене, защото и самият сатана приема вид на 
								Ангел на светлината, та затова не е голяма 
								работа, ако и служителите му се преобразяват на 
								служители на правдата, но техният край ще бъде 
								според делата им” (2.Кор.11:13-15).
 
 То ест не техния външен вид, а техните дела, 
								тяхното отстъпление от Бога – това трябва да 
								бъде за нас явен знак, че това не са свещеници и 
								Апостоли, а само са облечени като такива за да 
								ни заблудят, а по тяхната истинска същност те са 
								слуги на сатаната – това е което трябва да ни 
								подскаже да страним от тях, за да не се приобщим 
								към тяхното отстъпление а с ВЕРНОСТ към Господа 
								да се погрижим за нашето спасение. Защото това 
								е, за което Господ ще ни държи сметка на 
								страшния Съд – каква грижа сме положили за 
								НАШЕТО спасение! Ние и така всички много грешим 
								и ако не беше великата Божия милост, никой от 
								нас не би се спасил – тъй че, след като и 
								собствените ни грехове могат да ни докарат 
								погибел – защо към тях да добавяме и още 
								по-лошото – да се приобщаваме към отстъплението 
								на отстъпниците? Защо към личните ни грехове да 
								добавяме още и това непослушание към Бога - след 
								като Сам Господ Лично и чрез Своите Апостоли по 
								много начини - ни е предупреждавал да страним от 
								лукавите работници: Излезте от средите 
								им и се отделете, казва Господ, и не 
								се докосвайте до нечисто, и Аз ще ви приема и ще 
								ви бъда Отец а вие ще бъдете Мои синове и дъщери 
								(2.Кор.6:17) „Оставете ги” (Мат.15:14) 
								(Мат.18.6:9), Ако твоето око те съблазнява – 
								извади го и го хвърли от себе си, защото е 
								по-добре за теб да погине един от членовете ти, 
								отколкото цялото ти тяло да бъде хвърлено в 
								геената огнена (Мат.5:29, 5:30, Мат.18:8-9, 
								Марк.9:45, Марк.9:47) – ето колко строго трябва 
								да се пазим от съблазните и да бягаме от 
								лукавите работници, които ги сеят.
 
  
 
								
								Съвестта изобличава човека, когато той се 
								заслушва в лукавите думи на съблазнителя, вместо да се отдалечи от него.
 
 
								
								Самата съвест на човека е негов изобличител, 
								когато той слуша съблазните и 
								съблазнителите и когато се улавя в козните 
								на сатаната и се устремява към зло и лъжа – към 
								всичко онова що е проклето от Бога – и от този 
								изобличител човек не може да избяга защото този 
								изобличител е вътре в самия него. Защо 
								съвестта е такъв изобличител? Защото всичко 
								що е проклето от Бога – зло и лъжа 
								във всичките му форми и най-вече опълчването 
								против Бога Създателя – е 
								противоестествено за човека!
 Затова и потъпкването на съвестта омрачава 
								човека: Всички опити да оправдае 
								беззаконието си - колкото и правдо-подобни 
								да изглеждат те – омрачават 
								човека, оставят в душата му тягостно 
								чувство, отпечатват се даже и на лицето му, 
								донасят му страдания както във времето така и 
								във вечността.
 
 Спомнете си пак за болното малко дете, което 
								иска да яде сладолед а майка му не му дава, 
								загрижена да не се разболее още повече, а то 
								мисли че майка му е лоша понеже не 
								му дава сладолед!
 
 Ето защо ясно е че не трябва да 
								слушаме нито човекоубиеца, нито слугите му!
 
 Напротив: В пълно изобличение на казаното от 
								сатаната, в пълно изобличение на любвеословието 
								на неговита слуги-проповедници – Светиите на 
								Светата Православна Църква са ни оставили в 
								Духовно наследство една къса проста молитвичка, 
								която действено привлича на нас Божията Благодат 
								– носи ни Божествения дар на Светия Дух и едно 
								съпътстващо неизказано блажено чувство на лекота 
								и мир в душата. Ето как. Просто се прекръстваме 
								и казваме:
 
 - Анатема на теб сатана, на всичките 
								твои козни съблазни и дела, на всичките твои 
								слуги плътни и безплътни, на всичкото твое 
								служение и на всичката ти гордост – отричам се 
								от теб и плюя на теб!
 - Съчетавам се с Теб Господи Иисусе Христе 
								и на Теб Едничкия се покланям – на Отца и Сина и 
								Светия Дух единосъщна и неразделна Троица! 
								Амин.
 
 И след това с миром и духовна радост
 се отправяме на път и на всичките свои дела.
 
									
										|  | изображение: 
										Св.Сергий Радонежски като детенце. 
 Художник Нестеров
 _________
 
 Тази молитвичка започва с анатема 
										и завършва с амин – за крайно 
										огорчение на сатаната и на всички негови 
										слуги и лукави работници (в расо и без 
										расо, плътни и безплътни) и тя в 
										Свещеното Предание е достигнала до нас 
										даже и до днес – и ние лесно можем да 
										видим нейната основа в Последованието на 
										Светото Кръщение.
 |  
								
								Православните Християни в Русия през целия 
								период на болшевишка тирания са имали 
								благочестивия обичай да я произнасят всеки път, 
								преди да излязат от своя дом.
 Всеки може да се увери в това в собствената си 
								душа във всеки момент – даже ето сега! – щом се 
								появи в ума ти помисъл, който те тласка към 
								някакво зло или лъжа, към нещо което знаеш че е 
								проклето от Бога – ти не приемай този помисъл в 
								сърцето си, а просто се осени с Кръстното 
								знамение и кажи в ума си:
 - „АНАТЕМА на теб помисъл! Анатема на теб 
								сатана, на всичките твои козни и внушения!”
 И веднага след това добави: „Господи Иисусе 
								Христе, помилуй ме грешния! Избави ме от 
								внушенията на човекоубиеца!” или „Господи Иисусе 
								Христе, бъди милостив към мен грешния!” или 
								най-кратко „Господи помилуй!” – и ще видиш как 
								помисълът, който те тласка към проклетото от 
								Бога, ще отстъпи и в душата ще настъпи мир. 
								Затова и Светият Апостол казва: „Опълчете се 
								против врага – и той ще побегне от вас!” 
								(Иаков.4:7).
 Душевният мир който ще настъпи, ще бъде само 
								временно, защото сатаната не дреме, а като лъв 
								рикащ обикаля и търси кого да погълне 
								(1.Пет.5:8). Но именно в това е духовната борба 
								докато сме във времето! Противостойте му с 
								твърда вяра, продължава Апостолът (1.Пет.5:9) и 
								така, трябва постоянно да предаваме на анатема 
								туй що е проклето и да избягваме всички внушения 
								на сатаната и слугите му, да не слушаме 
								гибелните им съвети, а да страним от внушенията, 
								от всичко проклето, през цялото време докато 
								трае краткият наш временен живот – и именно така 
								ще придобием блаженство и във вечността – с 
								Божия помощ!
 
 Ето защо човек има НУЖДА да знае КОЕ е 
								проклето от Бога – за да го избягва и така 
								да постигне своето вечно спасение:
 
 - Тази нужда е естетвена и 
								живителна за човека! (Бит.2:16-17)
 
 - а проклетото от Бога е противоестествено 
								и умъртвява човека! (Бит.3:17)
 
								 
								
								И тъй 
								
								АНАТЕМАТА е Любов! 
								– 
								
								независимо от това кой кога къде и защо казва 
								обратното.
 Анатемата е Истинна Любов! В нея няма лицемерие.
 Анатемата е висша проява на Любов и Милост 
								Божия към човеците – защото им 
								възвестява кое е проклето от Бога и ги предпазва 
								да странят от проклетото, или пък ако вече са 
								потънали в него - тя ги предупреждава да се 
								осъзнаят и излезнат от проклетото – като се 
								покаят и принесат плод достоен за покаянието им 
								(Мат.3:8) и СЕ СПАСЯТ!
 
 А защо като проява на любов и милост тя е 
								висша?
 Отговор: Защото тя дава възможност даже и на 
								най-окаяния грешник – даже и на богобореца, на 
								отвергнатия и на този за когото по човешките 
								ограничени представи сякаш няма никаква 
								вероятност да се спаси и получи милост от Бога! 
								Дори и на такъв анатемата дава възможност да се 
								осъзнае и покае.
 Има упорити твърдоглавци, които по никакъв начин 
								и с никакви убеждения не могат да бъдат 
								уговорени да се отвърнат от богоборството си, да 
								излязат от проклетото и да се покаят! Никакви 
								средства не помагат! Даже и чудеса от Бога! (Има 
								много такива случаи с еретиците и гонителите на 
								християните – даже и чудо от Бога, очевидно и 
								несъмнено, не ги вразумява!) Когато на такъв 
								бъде наложена анатема и той бъде оставен, 
								човеците вече странят от него, той знае че се 
								намира под проклятие – тогава, насаме, той може 
								и да помисли сам върху състоянието си – и да се 
								покае и придобие милост от Бога. Даже и такъв!
 
 Ето защо анатемата, като проява на любов и 
								милост Божия, е висша проява!
 
  
 
								
								Съблазни, предназначени да съблазнят ако може и 
								избраните. 
 Когато предупреждава за опасностите в последните 
								времена, Господ казва, че тогава ще бъде 
								допуснато на сатаната да вкара в света „съблазни 
								които да прелъстят ако е възможно и избраните” 
								(Мат.24:24)
 
 Какви са тези съблазни?
 
 По въпросите за нравственността Авва Доротей в 
								своите „Църковни слова”, Слово пето, пише:
 ”Когато дяволът види, че някой не иска да 
								съгреши, той не е толкоз неопитен във вършенето 
								на зло, че да му внушава явни грехове и да му 
								казва: иди, извърши блуд, или — иди да 
								откраднеш. Той знае, че ние не желаем това и 
								затова не смята за нужно да ни го внушава, но 
								намира у нас някое пожелание и самооправдание и 
								чрез него под вид на нещо добро, ни вреди.”
 
 Същото е и с вярата. Когато дяволът види, че 
								някой не иска да съгреши, той не е толкоз 
								неопитен във вършенето на зло, че да му внушава 
								явно и очевидно отстъпление от Светото 
								Православие! Има благочестиви души в църквата на 
								икуменистите, които не са съгласни с ереста на 
								икуменизма, не са съгласни с отстъплението 
								(2Сол.2:2-3) – и са готови всеки момент да 
								напуснат тази ВСЕерес и да станат Истинни 
								Православни Християни
 Това го знае сатаната, знаят го и неговите слуги 
								папистите и папските поклонници, именуващи се 
								„православни” – и не само го знаят, но това за 
								тях е един много важен въпрос: Как да удържи 
								сатаната споменатите по-горе благочестиви души, 
								които не са съгласни с икуменизма, да не 
								напуснат ереста на икуменизма а да останат с нея 
								въпреки несъгласието си?
 
 Върху този въпрос сатанистите работят особено 
								усърдно: Кое е най-съблазнителното за тези 
								благочестиви души, което е способно да ги удържи 
								в ереста на икуменизма – в погибелта?
 
 За да постигне тази своя цел и да удържи в 
								ереста на икуменизма, в проклятие, даже и 
								избраните – Про Ориента създава в Гърция (а 
								вероятно има подобни и в България) кръгове от 
								хора, които са наричани със съблазнителното име 
								„Железни Кръгове” (на Гр - Σιδερένιοι Κύκλοι), 
								които:
 а) От една страна започват да водят показна, 
								фиктивна, театрална „борба” против ереста на 
								икуменизма – те викат, крещят, организират 
								митинги, на тях произнасят речи и се блъскат в 
								гърдите, публикуват статии книги и др, с две 
								думи – произвеждат шум така, че да ги видят 
								православно настроените членове на ереста на 
								икуменизма и да останат с лъжливото убеждение че 
								тия са „борци за православие”.
 б) А от друга страна, успоредно с пукотевицата 
								против ереста на икуменизма, с не по-малко шум 
								пропагандират че трябва членовете на ереста на 
								икуменизма да остават в тази ерес, да не я 
								напускат и остават в погибелта в която 
								пребивават. Фразата, с която обикновено 
								приспиват съвестта си е следната: „Нека да се 
								борим против ереста на икуменизма, но да водим 
								тази борба, оставайки вътре в църквата” – и 
								разбира се, като казват „църква”, имат предвид 
								глобалната религия на антихриста - ВСЕереста на 
								икуменизма, към която принадлежи и отстъпилата 
								от Светото Православие тяхна отстъпила от 
								Светото Православие „църква”.
 В този лукав и душегубен лозунг различни 
								колебливи в благочестието си души намират удобно 
								оправдание, чрез което противостоят на 
								постоянните изобличения на съвеста в ума и 
								сърцето им.
 
 Ето че, както казва Авва Доротей, сатаната 
								съвсем не е толкова неопитен, че да не знае КАК 
								да удържи в мрежите си за вечна погибел дори и 
								такива души които имат повик към благочестие. 
								Ето по този начин сатаната ги държи постоянно в 
								положението на Лотовата жена, която – уж 
								тръгнала да бяга от Содом за да избегне Божия 
								гняв, но същевременно се обръща и назад към 
								проклетото. Това тя направила веднъж 
								- и остава навеки като паметник на 
								неверна душа (Прем.Сол.10:6-7), а те го 
								правят постоянно:
 а) уж тръгнали да бягат от този „Содом и Египет” 
								както след отстъплението (2Сол.2:2-3) се нарича 
								бившия иерусалим = отстъпилата от Православието 
								официална църква „дето и Господ наш биде 
								разпнат” (Откр.11:9)
 б) но от друга страна постоянно стоят обърнати 
								към него:
 - все тръгват да избягат от него и от Божия гняв
 - но все не могат да откъснат очи от проклетото
 и постоянно в това състояние пребивават! – то, 
								заради тяхното постоянно колебание, става за тях 
								непреодолима съблазън – погибел, от която не 
								могат да излязат. За тях Апостолът казва: Човек 
								двоедушен, във всичките свои пътища е неуреден 
								(Иак.1:9)
 
 Съблазънта Киприанизъм.
 
 Описаната по-горе съблазън прие граждански 
								регистриран вид като „църква на противостоящите” 
								(това е нейното име) - в случая на дважди 
								низвергнатия бивш епископ Киприян Куцумбас. 
								Монахът Киприян Куцумбас е бивш епископ, който 
								веднъж е низвергнат от официалната църква на 
								Гърция, а втори път е низвергнат от Истинната 
								Православна Църква – за икуменизъм.
 Сега той е мъртав, умря неразкаян. Но неговите 
								последователи, както в Гърция така и в България, 
								продължават веровата безсмислица която той 
								пропагандираше приживе:
 а) Киприян от една страна играе театъра на 
								„борба против ереста на икуменизма”,
 б) от друга страна противостои на Светите Отци, 
								които ясно и точно учат че:
 В ереста няма Църковни Тайнства, няма Божия 
								Благодат, не се намира там Христос!
 
 Учението на Светите Отци е ясно и точно и 
								недвусмислено: Ерес – това е 
								отделение от Христа. Е как е възможно 
								тогава Христос да пребивава „в отделение от 
								Самия Себе Си”? – това е пълна безсмислица и 
								безумие!
 Истината е, че: Щом един Църковен Епископ (или 
								група епископи) впадне в ерес, отделение от 
								Христа, тогава той (или групата с него) губи 
								Божията Благодат, отделя се от Христа, губи 
								възможността да извършва Църковни Тайнства = да 
								връзва или развързва (Мат.18:19).
 >>>
 |