Любвеословието на икуменистите =
= извращение на самите понятия за любов,
за добро и зло - в самия техен корен
(ПРОДЪЛЖЕНИЕ
от предишната стр.)
Живи примери за подобни „богослови” от
последните времена и за тяхната дейност по
разрушаване на Църквата и погибел на лековерните
които ги слушат, може да се дадат огромно
множество. Но това би заело не една
книга а множество томове, което е възможно но не
е нужно. Ето защо посочените два примера А и Б
са напълно достатъчни.
Същественото е да се знае за
дейността на тези слуги на сатаната:
Лично и чрез своите слуги-любвеослови - сатаната
уродливо убеждава множеството че:
- Любов било не това което казва Бог Който е
Любов (1.Иоан.4:16), като предава на
проклятие=анатема туй що носи смърт на човека
(Бит.2:16-17, Бит.3:17)
- а тъкмо напротив - любов било сатанинското
любвеословие - което тласка човека да вкуси тази
смърт! (Бит.3:4-5)
Така врагът на Бога и убиецът на човешкия род
има точно обратните цели на тези които има Бог:
а) да привлече онзи който още не се е докоснал
до отровата на проклетото –
да послуша него, сатаната
да го съблазни да вкуси отровата и да си навлече
погибел и страдания във времето и вечността - и
б) да утвърди онзи който вече е вкусил и
пребивава в проклетото от Бога – че уж
Бог го лъже (Бит.3:4-5) а самият той уж е
прав и уж НЕ пребивава в никаква
отрова=смърт. Като го утвърждава по този
начин в неговата фалшива лична „правота” –
сатаната му препятства да излезе от отровата =
от проклетото от Бога = от анатемата = от
погибелта, в която пребивава – и по този начин
го утвърждава на веки в погибел!
Господ Иисус Христос Се е разпнал от любов към
нас човеците, и пак от любов към нас постоянно
изобличава лицемерието, а лицемерите
любвеословят че те имали били любов, а Господ
Иисус Христос нямал бил любов – защото
изобличава тия слуги на лукавия ги нарича „вълци
в овчи кожи” (Мат.7:15).
Ето защо – не трябва да слушаме
нито сатаната, нито онези които го слушат, или
повтарят и сеят богохулствата му – пък ако ще да
се наричат „богослови” или да са облечени като
свещеници или епископи или даже патриарси!
За нашите времена, които днес са по-близки до
края на човешката история, отколкото са били
вчера и за това че човеците няма да ги е грижа
за крайните извращения на спасителната
Православна вяра, Дух Светий чрез св.Апостол
Павел предвъзвестява:
- Ще дойде време когато здравото учение
няма да го приемат, а по своите похоти ще си
избират учители които да им ласкаят слуха –
от Истината ще отвърнат слуха си и
към басни ще се обърнат (Тим.4:3-4)
Тези „учители които ласкаят слуха” са
сатанинските пратеници към човеците, които с
лукав и съблазнителен език, с външен вид на
учители, се стремят да обърнат всичко наопаки -
да извратят Божието и да утвърдят сатанинското:
а) Божията любов и грижа за човека, когато Сам
Бог или чрез Своите избранници предава на
анатема отровата, която Сам Той без друго е
проклел, за да не се докосват до нея човеците и
да не погинат – това сатаната го представя като
ЗЛО. Той клевети Бога и Го хули,
клевети и Неговите
избранници които възвестяват Истината за
спасение – като казва: „Вижте ги тия колко са
ЗЛИ – те проклинат! А не трябва да се
проклина!” Сатаната, лично и чрез своите слуги
- богохулници и вълци облечени в овча кожа -
направо отхвърля Божията грижа за човека
и казва на човеците: ЯЖТЕ отровата ми!
б) А пък своята сатанинска съблазън и своите
сатанински избранници – сатаната възхвалява и ги
представя като ДОБРО. Той казва лицемерно и
лукаво: „Ама Бог е любов! Трябва да обичаме
всекиго и всичко” (разбирай: да обичаме не само
Бога но и сатаната – не само Божието но и
сатанинското) – така той ласкае слуха на
човеците (както и Апостолът е предупредил) и
наивните човеци се измамват и от Истината
отвъръщат слуха си и към басни се
обръщат (Тим.4:3-4): Започват именно така да
вярват че „любов е да обичаш също и сатаната
също и сатанинското = отровата” – и така се
отравят и погиват.
Ясно е че – не трябва да слушаме -
нито човекоубиеца, нито слугите му!
Такова послушание към сатаната или към
тези които слушат него - не спасява, а напротив
- води към погибел. Затова Бог казва: „За
дето послуша (когато ти казах да не
слушаш съблазънта) проклета да е
земята под теб!” (Бит.3:17)
Не всяко послушание е спасително, а
има спасително послушание, има и
гибелно послушание
Истината е тази:
- Всички беди, от които страда човек,
идват от самия него. Човек сам
си прави ада. Как?
- Бедите му идват от това, че той се
съблазнява и слуша човекоубиеца сатана
или неговите слуги – от това човекът и пада
и страда. После, паднал, човек (пак под влияние
на сатаната или неговите слуги) търси пътища
да оправдае своето падение -
вместо да се покае и чрез това да излезе
от проклетото – и да се наслаждава на даруваните
му от Бога живот и здраве във времето и
блаженство във вечността.
Ето защо – не всекиго трябва да
слушаме, защото ако се съблазним като Адам и
извършим гибелно послушание после
няма да може да се оправдаем с „послушание”,
както Адам се е опитал и не е успял (Бит.3:12) –
а
- ВСЕКИ път щом се каже думата „послушание” –
трябва заради нашето спасение заедно с нея
веднага да си поставяме също и въпроса:
Послушание добре – НО! – към КОГО?
А след това трябва с молитва към Бога и с
духовно разсъждение да избираме и
преценяваме КОГО да слушаме, а от кого да
се отвръщаме. Според Светите отци Висшата
Християнска добродетел това е духовното
разсъждение.
Ето показателен пример за духовно
разсъждение – в него е спасението:
- Един прост Иерусалимски монах в наши дни
премъдро казва на отстъпващия от Бога епископ:
Ако ти би слушал Бога – и аз теб бих те
слушал теб!
Просто и ясно. Няма сложност, няма двуличие,
няма лицемерие.
Така и ние – щом искаме да се спасим – трябва
просто и ясно:
- Този който слуша Бога – само него да слушаме –
и това е
спасително послушание
- а онзи който не слуша Бога – от него да се
отвръщаме – защото това е
гибелно послушание (Бит.3:17)
А ако видим че някой лукавства, ако видим че
той:
отхвърля спасителното послушание към
Бога и Божите закони и заповеди отхвърля
спасителното НЕпослушание към дявола и
неговите козни и слуги
- ако видим че това духовно разсъждение
той го нарича „крайност” или „фанатизъм” и
вместо него търси „средно положение между
Бога и дявола”, търси средно положение между
а) туй що Дух Свети е говорил чрез Пророците и
Светиите и б) онуй що духът нечестив е говорил
чрез еретиците в техните ереси, тогава ясно че
ВСЕКИ такъв „богослов” лицензиран - е лицемер и
сатанински слуга, па ако ще да носи дрехи на
свещеник, на епископ или дори на патриарх! –
баща му дявола и баща на лъжата (Иоан.8:44) знае
добре в какви дрехи да го нагласи и с какво да
го напарфюмира.
Нима Светиите които от послушание към Бога и
НЕпослушание към дявола са отишли даже на
мъченическа смърт, са „крайни” или „фанатици” –
защото НЕ СА послушали също и своите
мъчители? И когато мъчителите са се сломявали
от тяхната твърдост и са казвали:
„Абе ти си вярвай както си вярваш в твоя
Христос, ама принеси жертва също и на нашите
богове – хвърли поне няколко зрънца тамян също и
на нашия жертвеник. Или – поне се престори че
хвърляш!” А светите Мъченици са отговаряли
твърдо: - АНАТЕМА на вашите лъжливи богове!
Един е истинния Бог и ние само на Него
се кланяме и принасяме жертви! (безчислени
такива примери в Жития на Светиите)
- Нима за тази твърдост на Светите Мъченици е
допустимо да ги наречем „крайни” или „фанатици”?
Каква дръзка хула към Дух Светий –
та нали Той ги е укрепвал на този подвиг на
мъченичеството!
Та нали Сам Бог именно тези Светии ни
е дал за пример за подражание – от тях да се
учим, а не някакво „средно положение”?
Следователно: онзи лицемер двуличник лицензиран
„богослов” нарича също и Самого Бога „краен” и
„фататик” или „Учител на фанатици” - и с тези
хули против Бога си докарва погибел.
Естествено, че такъв хулител и душегубец
не трябва да го слушаме! Далеч от
такива!
Истински фанатици са именно те – защото
твърдоглаво слушат сатаната и неговите слуги – и
с това гибелно послушание си
докарват погибел (Бит.3:17)
Свети Апостол Павел предупреждава да бъдем
особено внимателни за лъжеучителите и да не се
заблуждаваме от техния външен вид – защото те
няма да дойдат при нас, облечени като сатанисти,
каквито са в действителност! Сатаната не е
толкова глупав, за да не знае какъв външен вид
да придаде на своите слуги, за да съблазни чрез
тях тези от вярващите хора, които искат да се
спасят и които се стремят да избягват явния
открития сатанизъм. Разбира се че при тях
сатаната ще изпрати своите слуги, облечени като
Православни Свещеници – за да може вярващите
по-лесно да се заблудят и да ги приемат за
Истински Свещеници – и така душегубното дело да
има по-голям успех.
Св.Ап.Павел казва за тези лукави работници и за
тяхната маскировка и измамен външен вид: ”Такива
са лъжеапостолите – лукави работници, които
приемат вид на Апостоли Христови. И не е за
чудене, защото и самият сатана приема вид на
Ангел на светлината, та затова не е голяма
работа, ако и служителите му се преобразяват на
служители на правдата, но техният край ще бъде
според делата им” (2.Кор.11:13-15).
То ест не техния външен вид, а техните дела,
тяхното отстъпление от Бога – това трябва да
бъде за нас явен знак, че това не са свещеници и
Апостоли, а само са облечени като такива за да
ни заблудят, а по тяхната истинска същност те са
слуги на сатаната – това е което трябва да ни
подскаже да страним от тях, за да не се приобщим
към тяхното отстъпление а с ВЕРНОСТ към Господа
да се погрижим за нашето спасение. Защото това
е, за което Господ ще ни държи сметка на
страшния Съд – каква грижа сме положили за
НАШЕТО спасение! Ние и така всички много грешим
и ако не беше великата Божия милост, никой от
нас не би се спасил – тъй че, след като и
собствените ни грехове могат да ни докарат
погибел – защо към тях да добавяме и още
по-лошото – да се приобщаваме към отстъплението
на отстъпниците? Защо към личните ни грехове да
добавяме още и това непослушание към Бога - след
като Сам Господ Лично и чрез Своите Апостоли по
много начини - ни е предупреждавал да страним от
лукавите работници: Излезте от средите
им и се отделете, казва Господ, и не
се докосвайте до нечисто, и Аз ще ви приема и ще
ви бъда Отец а вие ще бъдете Мои синове и дъщери
(2.Кор.6:17) „Оставете ги” (Мат.15:14)
(Мат.18.6:9), Ако твоето око те съблазнява –
извади го и го хвърли от себе си, защото е
по-добре за теб да погине един от членовете ти,
отколкото цялото ти тяло да бъде хвърлено в
геената огнена (Мат.5:29, 5:30, Мат.18:8-9,
Марк.9:45, Марк.9:47) – ето колко строго трябва
да се пазим от съблазните и да бягаме от
лукавите работници, които ги сеят.
Съвестта изобличава човека, когато той се
заслушва в лукавите думи на съблазнителя,
вместо да се отдалечи от него.
Самата съвест на човека е негов изобличител,
когато той слуша съблазните и
съблазнителите и когато се улавя в козните
на сатаната и се устремява към зло и лъжа – към
всичко онова що е проклето от Бога – и от този
изобличител човек не може да избяга защото този
изобличител е вътре в самия него. Защо
съвестта е такъв изобличител? Защото всичко
що е проклето от Бога – зло и лъжа
във всичките му форми и най-вече опълчването
против Бога Създателя – е
противоестествено за човека!
Затова и потъпкването на съвестта омрачава
човека: Всички опити да оправдае
беззаконието си - колкото и правдо-подобни
да изглеждат те – омрачават
човека, оставят в душата му тягостно
чувство, отпечатват се даже и на лицето му,
донасят му страдания както във времето така и
във вечността.
Спомнете си пак за болното малко дете, което
иска да яде сладолед а майка му не му дава,
загрижена да не се разболее още повече, а то
мисли че майка му е лоша понеже не
му дава сладолед!
Ето защо ясно е че не трябва да
слушаме нито човекоубиеца, нито слугите му!
Напротив: В пълно изобличение на казаното от
сатаната, в пълно изобличение на любвеословието
на неговита слуги-проповедници – Светиите на
Светата Православна Църква са ни оставили в
Духовно наследство една къса проста молитвичка,
която действено привлича на нас Божията Благодат
– носи ни Божествения дар на Светия Дух и едно
съпътстващо неизказано блажено чувство на лекота
и мир в душата. Ето как. Просто се прекръстваме
и казваме:
- Анатема на теб сатана, на всичките
твои козни съблазни и дела, на всичките твои
слуги плътни и безплътни, на всичкото твое
служение и на всичката ти гордост – отричам се
от теб и плюя на теб!
- Съчетавам се с Теб Господи Иисусе Христе
и на Теб Едничкия се покланям – на Отца и Сина и
Светия Дух единосъщна и неразделна Троица!
Амин.
И след това с миром и духовна радост
се отправяме на път и на всичките свои дела.
|
изображение:
Св.Сергий Радонежски като детенце.
Художник Нестеров
_________
Тази молитвичка започва с анатема
и завършва с амин – за крайно
огорчение на сатаната и на всички негови
слуги и лукави работници (в расо и без
расо, плътни и безплътни) и тя в
Свещеното Предание е достигнала до нас
даже и до днес – и ние лесно можем да
видим нейната основа в Последованието на
Светото Кръщение. |
Православните Християни в Русия през целия
период на болшевишка тирания са имали
благочестивия обичай да я произнасят всеки път,
преди да излязат от своя дом.
Всеки може да се увери в това в собствената си
душа във всеки момент – даже ето сега! – щом се
появи в ума ти помисъл, който те тласка към
някакво зло или лъжа, към нещо което знаеш че е
проклето от Бога – ти не приемай този помисъл в
сърцето си, а просто се осени с Кръстното
знамение и кажи в ума си:
- „АНАТЕМА на теб помисъл! Анатема на теб
сатана, на всичките твои козни и внушения!”
И веднага след това добави: „Господи Иисусе
Христе, помилуй ме грешния! Избави ме от
внушенията на човекоубиеца!” или „Господи Иисусе
Христе, бъди милостив към мен грешния!” или
най-кратко „Господи помилуй!” – и ще видиш как
помисълът, който те тласка към проклетото от
Бога, ще отстъпи и в душата ще настъпи мир.
Затова и Светият Апостол казва: „Опълчете се
против врага – и той ще побегне от вас!”
(Иаков.4:7).
Душевният мир който ще настъпи, ще бъде само
временно, защото сатаната не дреме, а като лъв
рикащ обикаля и търси кого да погълне
(1.Пет.5:8). Но именно в това е духовната борба
докато сме във времето! Противостойте му с
твърда вяра, продължава Апостолът (1.Пет.5:9) и
така, трябва постоянно да предаваме на анатема
туй що е проклето и да избягваме всички внушения
на сатаната и слугите му, да не слушаме
гибелните им съвети, а да страним от внушенията,
от всичко проклето, през цялото време докато
трае краткият наш временен живот – и именно така
ще придобием блаженство и във вечността – с
Божия помощ!
Ето защо човек има НУЖДА да знае КОЕ е
проклето от Бога – за да го избягва и така
да постигне своето вечно спасение:
- Тази нужда е естетвена и
живителна за човека! (Бит.2:16-17)
- а проклетото от Бога е противоестествено
и умъртвява човека! (Бит.3:17)
И тъй
АНАТЕМАТА е Любов!
–
независимо от това кой кога къде и защо казва
обратното.
Анатемата е Истинна Любов! В нея няма лицемерие.
Анатемата е висша проява на Любов и Милост
Божия към човеците – защото им
възвестява кое е проклето от Бога и ги предпазва
да странят от проклетото, или пък ако вече са
потънали в него - тя ги предупреждава да се
осъзнаят и излезнат от проклетото – като се
покаят и принесат плод достоен за покаянието им
(Мат.3:8) и СЕ СПАСЯТ!
А защо като проява на любов и милост тя е
висша?
Отговор: Защото тя дава възможност даже и на
най-окаяния грешник – даже и на богобореца, на
отвергнатия и на този за когото по човешките
ограничени представи сякаш няма никаква
вероятност да се спаси и получи милост от Бога!
Дори и на такъв анатемата дава възможност да се
осъзнае и покае.
Има упорити твърдоглавци, които по никакъв начин
и с никакви убеждения не могат да бъдат
уговорени да се отвърнат от богоборството си, да
излязат от проклетото и да се покаят! Никакви
средства не помагат! Даже и чудеса от Бога! (Има
много такива случаи с еретиците и гонителите на
християните – даже и чудо от Бога, очевидно и
несъмнено, не ги вразумява!) Когато на такъв
бъде наложена анатема и той бъде оставен,
човеците вече странят от него, той знае че се
намира под проклятие – тогава, насаме, той може
и да помисли сам върху състоянието си – и да се
покае и придобие милост от Бога. Даже и такъв!
Ето защо анатемата, като проява на любов и
милост Божия, е висша проява!
Съблазни, предназначени да съблазнят ако може и
избраните.
Когато предупреждава за опасностите в последните
времена, Господ казва, че тогава ще бъде
допуснато на сатаната да вкара в света „съблазни
които да прелъстят ако е възможно и избраните”
(Мат.24:24)
Какви са тези съблазни?
По въпросите за нравственността Авва Доротей в
своите „Църковни слова”, Слово пето, пише:
”Когато дяволът види, че някой не иска да
съгреши, той не е толкоз неопитен във вършенето
на зло, че да му внушава явни грехове и да му
казва: иди, извърши блуд, или — иди да
откраднеш. Той знае, че ние не желаем това и
затова не смята за нужно да ни го внушава, но
намира у нас някое пожелание и самооправдание и
чрез него под вид на нещо добро, ни вреди.”
Същото е и с вярата. Когато дяволът види, че
някой не иска да съгреши, той не е толкоз
неопитен във вършенето на зло, че да му внушава
явно и очевидно отстъпление от Светото
Православие! Има благочестиви души в църквата на
икуменистите, които не са съгласни с ереста на
икуменизма, не са съгласни с отстъплението
(2Сол.2:2-3) – и са готови всеки момент да
напуснат тази ВСЕерес и да станат Истинни
Православни Християни
Това го знае сатаната, знаят го и неговите слуги
папистите и папските поклонници, именуващи се
„православни” – и не само го знаят, но това за
тях е един много важен въпрос: Как да удържи
сатаната споменатите по-горе благочестиви души,
които не са съгласни с икуменизма, да не
напуснат ереста на икуменизма а да останат с нея
въпреки несъгласието си?
Върху този въпрос сатанистите работят особено
усърдно: Кое е най-съблазнителното за тези
благочестиви души, което е способно да ги удържи
в ереста на икуменизма – в погибелта?
За да постигне тази своя цел и да удържи в
ереста на икуменизма, в проклятие, даже и
избраните – Про Ориента създава в Гърция (а
вероятно има подобни и в България) кръгове от
хора, които са наричани със съблазнителното име
„Железни Кръгове” (на Гр - Σιδερένιοι Κύκλοι),
които:
а) От една страна започват да водят показна,
фиктивна, театрална „борба” против ереста на
икуменизма – те викат, крещят, организират
митинги, на тях произнасят речи и се блъскат в
гърдите, публикуват статии книги и др, с две
думи – произвеждат шум така, че да ги видят
православно настроените членове на ереста на
икуменизма и да останат с лъжливото убеждение че
тия са „борци за православие”.
б) А от друга страна, успоредно с пукотевицата
против ереста на икуменизма, с не по-малко шум
пропагандират че трябва членовете на ереста на
икуменизма да остават в тази ерес, да не я
напускат и остават в погибелта в която
пребивават. Фразата, с която обикновено
приспиват съвестта си е следната: „Нека да се
борим против ереста на икуменизма, но да водим
тази борба, оставайки вътре в църквата” – и
разбира се, като казват „църква”, имат предвид
глобалната религия на антихриста - ВСЕереста на
икуменизма, към която принадлежи и отстъпилата
от Светото Православие тяхна отстъпила от
Светото Православие „църква”.
В този лукав и душегубен лозунг различни
колебливи в благочестието си души намират удобно
оправдание, чрез което противостоят на
постоянните изобличения на съвеста в ума и
сърцето им.
Ето че, както казва Авва Доротей, сатаната
съвсем не е толкова неопитен, че да не знае КАК
да удържи в мрежите си за вечна погибел дори и
такива души които имат повик към благочестие.
Ето по този начин сатаната ги държи постоянно в
положението на Лотовата жена, която – уж
тръгнала да бяга от Содом за да избегне Божия
гняв, но същевременно се обръща и назад към
проклетото. Това тя направила веднъж
- и остава навеки като паметник на
неверна душа (Прем.Сол.10:6-7), а те го
правят постоянно:
а) уж тръгнали да бягат от този „Содом и Египет”
както след отстъплението (2Сол.2:2-3) се нарича
бившия иерусалим = отстъпилата от Православието
официална църква „дето и Господ наш биде
разпнат” (Откр.11:9)
б) но от друга страна постоянно стоят обърнати
към него:
- все тръгват да избягат от него и от Божия гняв
- но все не могат да откъснат очи от проклетото
и постоянно в това състояние пребивават! – то,
заради тяхното постоянно колебание, става за тях
непреодолима съблазън – погибел, от която не
могат да излязат. За тях Апостолът казва: Човек
двоедушен, във всичките свои пътища е неуреден
(Иак.1:9)
Съблазънта Киприанизъм.
Описаната по-горе съблазън прие граждански
регистриран вид като „църква на противостоящите”
(това е нейното име) - в случая на дважди
низвергнатия бивш епископ Киприян Куцумбас.
Монахът Киприян Куцумбас е бивш епископ, който
веднъж е низвергнат от официалната църква на
Гърция, а втори път е низвергнат от Истинната
Православна Църква – за икуменизъм.
Сега той е мъртав, умря неразкаян. Но неговите
последователи, както в Гърция така и в България,
продължават веровата безсмислица която той
пропагандираше приживе:
а) Киприян от една страна играе театъра на
„борба против ереста на икуменизма”,
б) от друга страна противостои на Светите Отци,
които ясно и точно учат че:
В ереста няма Църковни Тайнства, няма Божия
Благодат, не се намира там Христос!
Учението на Светите Отци е ясно и точно и
недвусмислено: Ерес – това е
отделение от Христа. Е как е възможно
тогава Христос да пребивава „в отделение от
Самия Себе Си”? – това е пълна безсмислица и
безумие!
Истината е, че: Щом един Църковен Епископ (или
група епископи) впадне в ерес, отделение от
Христа, тогава той (или групата с него) губи
Божията Благодат, отделя се от Христа, губи
възможността да извършва Църковни Тайнства = да
връзва или развързва (Мат.18:19).
>>> |